Kundeservice

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål. Er det noe annet du lurer på kan du sende oss en e-post til kundeservice@kinsarvik.no eller fyll inn kontaktskjemaet nederst på siden.

Betaling

Hvilke betalingsmåter tilbyr Kinsarvik.no?

I samarbeid med Klarna og Vipps kan vi tilby trygge betalingsmetoder.

Hos oss kan du velge mellom fem trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på e-mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  • Klarna delbetaling eller konto – ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
  • Visa/mastercard – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, reserveres kjøpesummen samme dag som varen sendes.
  • Vipps – betal med Vipps! Alt du trenger er mobilnummeret ditt for å fullføre kjøpet. Beløpet reserveres og blir trukket når varene sendes fra oss.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling

Man må være fylt 18 for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.

Ved å oppgi dine opplysninger i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke «fullfør kjøp» godkjenner du Kinsarviks kjøpsbetingelser.

BEstilling

Jeg får ikke godkjent bestillingen min. Hva er galt?

Det kan være forskjellige årsaker til at en bestilling ikke blir godkjent. Av og til er det tekniske utfordringer, andre ganger har det med godkjenning å gjøre. Her er de vanligste årsakene:

  • Kjøpesummen overstiger godkjent kredittgrense.
  • Ubetalt faktura hos Klarna.
  • Kanskje du har glemt en faktura, eller pengene har ikke kommet inn på konto hos Klarna enda?
  • Du kan også ta kontakt med Klarna på telefon 21 01 89 91.
  • Du har fylt inn postnummer og poststed i feil felt.
  • Kjøperen er under 18 år

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Dersom det har skjedd en feil eller du ønsker å endre din bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice for å kansellere bestillingen snarest mulig. Deretter kan du legge inn en ny bestilling.

Så lenge bestillingen din ikke har blitt pakket og utsendt, kan vi kansellere din ordre.

Dersom den allerede har blitt sendt, har du naturligvis mulighet til å returnere bestillingen om du ønsker. Du betaler selv returen av pakken til oss.

Bytte & retur

Bytte & retur av varer

Hos Kinsarvik.no har du 14 dager angrerett fra den dagen du mottar varen.

Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og kosttilskudd, m.m.). Det er heller ikke angrerett på hygieneprodukter. Vi anbefaler at du tar kontakt med kundeservice (kundeservice@kinsarvik.no) for å få godkjent returen før du sender produktene tilbake til oss.

Produktene som returneres skal sendes tilbake til oss innen rimelig tid. Produktene skal være uåpnet og ikke brukt. Om varene er skadet/ødelagt kan det være at du ikke får tilbake hele beløpet.

Retur og retur – slik gjør du:

  1. Fyll ut angrerettskjema som du finner her, angi returårsak og antall varer du vil sende tilbake.
  2. Legg returskjema sammen med det du skal returnere. Bruk gjerne samme innpakning som du mottok fra oss eller annen tett forpakning dersom du ønsker det.
  3. Lever den til nærmeste postkontor. Du betaler selv returfrakten.

Når det gjelder reklamasjoner, vil vi betale returfrakten.

Returadresse:
Kinsarvik Naturkost
Hardangervegen 74,
5224 Nesttun

Ved reklamasjon

Ved reklamasjon ber vi deg sende oss en e-post med ordrenummer, vare og årsak til reklamasjon. Legg også ved bilder. Send til kundeservice@kinsarvik.no

Bytte av Vitamix-varer

Hvis du ønsker å bytte en Vitamix-vare, ta kontakt med kundeservice kundeservice@kinsarvik.no. Alle reklamasjoner og servicesaker blir håndtert direkte av Lindenbaum Agenturer i Norge. Vennligst gå til følgende nettside og fyll ut skjemaet og alle opplysninger. Her kan du også laste opp bilder, om ønskelig. Klikk her.

Reklamasjon eller feil ved forsendelsen

Hvis du ønsker å reklamere på en vare du har kjøpt hos oss, ber vi deg ta et bilde av feilen og skrive en liten tekst om hva som er galt. Dette kan sendes inn til vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg videre.

Kontakt oss på kundeservice@kinsarvik.no

Feil ved forsendelsen

Hvis vi har pakket feil vare eller du mangler noe i din pakke, så beklager vi på det sterkeste. Ta kontakt med vår kundeservice, og vi skal ordne opp så raskt som mulig! Send mail til kundeservice@kinsarvik.no

Tilbakebetaling

Ved bytte og retur tilbakebetales pengene i løpet av 7-14 virkedager etter at du har mottatt returbekreftelse fra oss. Det er fordi det er Klarna som står for denne refunderingen, og de får beskjed fra oss så snart returen er behandlet. Dersom du har betalt med kort føres pengene direkte tilbake til samme kort, ved betaling med faktura vil Klarna kontakte deg for kontonummer.

Vilkår for bytte & retur

Sørg for å returnere varene dine i samme stand som du mottok dem. Husk å send ved ordrenummer. Dersom din retur ikke blir godkjent vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetaler gjenstående verdi. Behandlingstid er vanligvis 1-2 uker.

Har du spørsmål angående retur/bytte/reklamasjon eller feilsendinger, ikke nøl med å ta kontakt med oss på kundeservice. Vi hjelper deg gjerne. Kontakt oss på kundeservice@kinsarvik.no.

FRAKT

Fraktmetoder

Vi tilbyr tre ulike fraktmetoder:

  • Hent på nærmeste utleveringssted
  • Hjem på døren
  • Klikk & Hent (i butikk)

Hent på nærmeste utleveringssted

En sporingspakke som blir levert til nærmeste PostNord utleveringssted eller i enkelte tilfeller, i postkassen din. Du vil motta en hentekode på SMS og e-post. Du kan også laste ned PostNords mobil app.

Pris:

  • 89,- for ordre under 999,-
  • Gratis for alle ordre over 999,-

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Høysesong/kampanjeperioder: leveringstiden kan blir noe lengre pga. stor ordreinngang.

Hjem på døren

En sporingspakke som blir levert hjem på døren til deg. Før levering vil du motta en SMS hvor du kan bekrefte hvor du ønsker at PostNord leverer din pakke. Dersom PostNord ikke får svar før sjåføren har lastet bilen vil de prøve å levere pakken til din hjemmeadresse. Du kan også laste ned PostNords mobil app.

Pris:

  • 139,- for ordre under 999,-
  • 50,- for ordre over 999,-
  • Gratis for ordre over 1 499,-

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Høysesong/kampanjeperioder: leveringstiden kan blir noe lengre pga. stor ordreinngang.

Klikk & Hent i butikk

Med Klikk & Hent kan du reservere varen på nett og hente i din nærmeste Kinsarvik Naturkost- eller K-butikk.

Slik fungerer det:

  1. Bestill ønsket produkter i nettbutikken og velg «Hent i butikk» i handlekurven.
  2. Utvalgt butikk mottar bestillingen og gjør bestillingen klar til henting.
  3. Du mottar en SMS og e-post når ordren er klar til henting.

Det er fraktfritt å velge Klikk & Hent.

Husk! Ta med ordrebekreftelsen ved henting. Du kan endre og legge til varer på din ordre ved henting.

Velkommen til en hyggelig og trygg handel!

KONTAKT OSS

Slik når du oss på e-post

Vi besvarer e-post så raskt vi kan. For å få den mest effektive korrespondansen, ber vi deg skrive ned ordrenummer, link til produkter, bilder av reklamasjoner og annen relevant informasjon når du kontakter oss.

Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post på kundeservice@kinsarvik.no.

Slik når du oss på telefon

Du kan nå kundeservice på 56 91 36 05. Vi har telefontid fra mandag til fredag fra 07:30 til 15:30. Vi vil alltid besvare deg så fort som mulig.

Vitamix-produkter

Bestilling av Vitamix-produkter

Vitamix-produkter blir sendt separat fra resten av varene som leveres av oss. Normal leveringstid på Vitamix produkter er 1 – 4 dager og de blir sendt til ditt nærmeste postkontor. 

Levering: Vitamix-produkter blir ALLTID sendt til nærmeste utleveringssted selvom du velger Hjem på døren. Du blir varslet på telefonnummeret du oppgir under utsjekk når pakken er klar til henting. Om du bestiller andre varer fra oss samtidig og har valgt Hjem på døren så blir disse levert på døren.

Reklamasjoner og servicesaker: Alle reklamasjoner og servicesaker på Vitamix produkter blir behandlet direkte av Lindenbaum Agenturer i Norge. Vennligst gå til følgende nettside og fyll ut skjemaet og alle opplysninger. Her kan du også laste opp bilder, om ønskelig. 

Klikk her for å fylle ut skjemaet.

Er det noe vi ikke har svart på? Fyll inn et kontaktskjema, så hører du fra oss!