Kundeservice

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål. Er det noe annet du lurer på kan du sende oss en e-post til kundeservice@kinsarvik.no eller fyll inn kontaktskjemaet nederst på siden.

Betaling

Hvilke betalingsmåter tilbyr Kinsarvik.no?

I samarbeid med Klarna og Vipps kan vi tilby trygge betalingsmetoder.

Hos oss kan du velge mellom fem trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på e-mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  • Klarna delbetaling eller konto – ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
  • Visa/mastercard – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, reserveres kjøpesummen samme dag som varen sendes.
  • Vipps – betal med Vipps! Alt du trenger er mobilnummeret ditt for å fullføre kjøpet. Beløpet reserveres og blir trukket når varene sendes fra oss.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling

Man må være fylt 18 for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.

Ved å oppgi dine opplysninger i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke «fullfør kjøp» godkjenner du Kinsarviks kjøpsbetingelser.

Bestilling

Jeg får ikke godkjent bestillingen min. Hva er galt?

Det kan være forskjellige årsaker til at en bestilling ikke blir godkjent. Av og til er det tekniske utfordringer, andre ganger har det med godkjenning å gjøre. Her er de vanligste årsakene:

  • Kjøpesummen overstiger godkjent kredittgrense.
  • Ubetalt faktura hos Klarna.
  • Kanskje du har glemt en faktura, eller pengene har ikke kommet inn på konto hos Klarna enda?
  • Du kan også ta kontakt med Klarna på telefon 21 01 89 91.
  • Du har fylt inn postnummer og poststed i feil felt.
  • Kjøperen er under 18 år

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Vi ønsker å gjøre deg oppmerksom på at det ikke er mulig å kansellere eller endre ordren etter bestilling.

Skulle du angre på kjøpe ditt kan du benytte deg av angreretten. Les gjerne med om bytte og retur i fanen under, da det ikke er alle produkter som faller inn i angreretten.

Bestilling av Vitamix-produkter

Vitamix-produkter blir sendt separat fra resten av varene som leveres av oss. Normal leveringstid på Vitamix produkter er 1 – 4 dager og de blir sendt til ditt nærmeste postkontor. 

Levering

Vitamix-produkter blir ALLTID sendt til nærmeste utleveringssted selvom du velger Hjem på døren. Du blir varslet på telefonnummeret du oppgir under utsjekk når pakken er klar til henting. Om du bestiller andre varer fra oss samtidig og har valgt Hjem på døren så blir disse levert på døren.

Reklamasjoner og servicesaker

Alle reklamasjoner og servicesaker på Vitamix produkter blir behandlet direkte av Lindenbaum Agenturer i Norge. Vennligst gå til følgende nettside og fyll ut skjemaet og alle opplysninger. Her kan du også laste opp bilder, om ønskelig. 

Klikk her for å fylle ut skjemaet.

Bytte & retur

Bytte & retur av varer

Hos Kinsarvik.no har du 14 dager angrerett fra den dagen du mottar varen.

Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og kosttilskudd, m.m.). Det er heller ikke angrerett på hygieneprodukter. Vi anbefaler at du tar kontakt med kundeservice (kundeservice@kinsarvik.no) for å få godkjent returen før du sender produktene tilbake til oss.

Produktene som returneres skal sendes tilbake til oss innen rimelig tid. Produktene skal være uåpnet og ikke brukt. Om varene er skadet/ødelagt kan det være at du ikke får tilbake hele beløpet.

Bytte og retur – slik gjør du:

  1. Fyll ut angrerettskjema som du finner her, angi returårsak og antall varer du vil sende tilbake.
  2. Legg returskjema sammen med det du skal returnere. Bruk gjerne samme innpakning som du mottok fra oss eller annen tett forpakning dersom du ønsker det.
  3. Lever den til nærmeste postkontor. Du betaler selv returfrakten.

Når det gjelder reklamasjoner, vil vi betale returfrakten.

Returadresse:
Kinsarvik Naturkost
Hardangervegen 74,
5224 Nesttun

Om du må legge ved et telefonummer kan du bruke 450 30 779.

Ved reklamasjon

Ved reklamasjon ber vi deg sende oss en e-post med ordrenummer, vare og årsak til reklamasjon. Legg også ved bilder. Send til kundeservice@kinsarvik.no

Bytte av Vitamix-varer

Hvis du ønsker å bytte en Vitamix-vare, ta kontakt med kundeservice kundeservice@kinsarvik.no. Alle reklamasjoner og servicesaker blir håndtert direkte av Lindenbaum Agenturer i Norge. Vennligst gå til følgende nettside og fyll ut skjemaet og alle opplysninger. Her kan du også laste opp bilder, om ønskelig. Klikk her.

Reklamasjon eller feil ved forsendelsen

Hvis du ønsker å reklamere på en vare du har kjøpt hos oss, ber vi deg ta et bilde av feilen og skrive en liten tekst om hva som er galt. Dette kan sendes inn til vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg videre.

Kontakt oss på kundeservice@kinsarvik.no

Manglede varer eller feile varer ved forsendelsen

Vi tar forbehold om at lagerstatus kan avvike fra hva som er oppgitt på vår nettside. Om vi er utsolgt for et produkt sender vi resten av varene du har bestilt. Du vil motta en oppdatert ordrebekreftelse med aktuelle varer som blir sendt og oversikt over varer som ikke blir levert. Obs: vi ettersender ikke produkter.

Har vi sendt feile varer? Ta kontakt med oss.

Send mail til kundeservice@kinsarvik.no

Tilbakebetaling

Ved bytte og retur tilbakebetales pengene i løpet av 7-14 virkedager etter at du har mottatt returbekreftelse fra oss. Det er fordi det er Klarna og Vipps som står for refundering, og de får beskjed fra oss så snart returen er behandlet. Dersom du har betalt med kort føres pengene direkte tilbake til samme kort, ved betaling med faktura vil Klarna kontakte deg for kontonummer.

Uavhentede pakker fra utleveringssted

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300,- for å dekke våre og fraktkostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av HeltHjem/PostNord, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 

Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på kr 300,-. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

Vilkår for bytte & retur

Sørg for å returnere varene dine i samme stand som du mottok dem. Husk å send ved ordrenummer. Dersom din retur ikke blir godkjent vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetaler gjenstående verdi. Behandlingstid er vanligvis 1-2 uker.

Har du spørsmål angående retur/bytte/reklamasjon eller feilsendinger, ikke nøl med å ta kontakt med oss på kundeservice. Vi hjelper deg gjerne. Kontakt oss på kundeservice@kinsarvik.no.

FRAKT

Fraktmetoder

Her er en oversikt over de ulike fraktmetodene vi tilbyr:

  • Hent på nærmeste utleveringssted
  • Hjemlevering
  • Hjem i postkasse
  • Klikk & Hent (i butikk eller på hovedlageret)
  • Hjemlevering med Foodora

Hent på nærmeste utleveringssted

Hos oss kan du få varene levert til nærmeste utleveringssted med HeltHjem, Posten og PostNord. 

HeltHjem utlevering

En sporingspakke blir levert til nærmeste HeltHjem utleveringssted. Du vil motta en hentekode på SMS når pakken er klar til henting.

Pris:

  • 69,- for ordre under 999,-
  • Gratis for alle ordre over 999,-

Om du ikke kan hente pakken din innen hentefristen på 7 dager, kan du utvide hentefristen med ytterligere 7 dager. Dette kan du gjøre selv ved å trykke på linken du får på SMS 3 dager etter første hentemelding.

Posten utlevering

En sporingspakke blir levert til nærmeste Poten utleveringssted. Du vil motta en hentekode på SMS når pakken er klar til henting og du kan følge med på sporingen underveis ved bruk av Posten App.

Pris

  • 79,- for ordre under 999,-
  • Gratis for alle ordre over 999,-

Du har mulighet til å omdirigere en pakke som skal til utleveringssted og få den levert hjem i stedet. Dette koster 65,- ved bestilling samme dag som du får melding eller 95,- ved bestilling etter dette. Dette fikser du selv i Posten-appen. 

Du har 7 dager på å hente pakken fra utleveringsstedet. I appen kan du selv utvide hentefristen med opptil 7 dager (den kan ligge i 14 dager maks).

PostNord utlevering

En sporingspakke som blir levert til nærmeste PostNord utleveringssted eller i enkelte tilfeller, i postkassen din. Du vil motta en hentekode på SMS og e-post. Du kan også laste ned PostNords mobil app.

Pris:

  • 89,- for ordre under 999,-
  • Gratis for alle ordre over 999,-

Pakken må hentes fra utleveringssted innen 7 dager. Om du ønsker å utsette hentefristen kan du gjøre det i PostNords mobil app.

Leveringstider

Normal leveringstid på pakker til utleveringssted: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss. I høysesonger og kampajepedrioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang. Følg med på mailen din da du vil motta en bekreftelsesmail når ordren er sendt fra oss.

 

Hjemlevering

En sporingspakke som blir levert hjem til deg.

HeltHjem hjemlevering

En sporingspakke som blir levert hem til deg. Pakken blir levert om natten, så du behøver ikke personlig ta i mot eller signere for pakken. Du vil motta en SMS rundt klokken 07:00 morgenen etter at pakken er levert.

Pris:

  • 59,- for ordre under 999,-
  • Gratis for ordre over 999,-

Obs: Det er en maksbegrensning på 5kg for hjemlevering med HeltHjem. Om produktene i din handlekurv overstiger denne grensene vil du ikke ha mulighet til å benytte deg av dette fraktalternativet.

Posten hjemlevering

En sporingspakke som blir levert hjem til deg mandag – fredag. Pakken leveres hjem på døren mellom kl. 17:00 og 21:00 i byer og tettsteder. For resten av landet skjer leveringen mellom 08:00 og 17:00. Du kan be Posten sette igjen pakken om du ikke er hjemme. Dette gjør du ved å gi beskjed når du mottar SMS fra Posten om forventet leveringsdag. 

Pris:

  • 69,- for ordre under 999,-
  • Gratis,- for PostNord ordre over 999,-

WiderøeSmart med hjemlevering

Widerøe har over 400 daglige flyavganger og transporterer store mengder post og pakker. Med Widerøe kan du få ekspress hjemlevering i store deler av Nord Norge og byer i Norge hvor det tradisjonelt har tatt lengre tid for andre fraktselskaper å nå fram. 

Pris:

  • 99,- for alle ordre

Ordren din må bli lagt inn før 11:45 om morgenen for levering neste virkedag etter utsendelse fra oss. I perioder med stor pågang kan levering ta 2 – 3 virkedager. 

PostNord hjemlevering

En sporingspakke som blir levert hjem til deg. Før levering vil du motta en SMS hvor du kan bekrefte hvor du ønsker at PostNord leverer din pakke. Dersom PostNord ikke får svar før sjåføren har lastet bilen vil de prøve å levere pakken til din hjemmeadresse. Du kan også laste ned PostNords mobil app.

Pris:

  • 139,- for ordre under 999,-
  • 50,- for PostNord ordre over 999,-
  • Gratis for ordre over 1499,-

Leveringstider

Normal leveringstid er 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss. I høysesonger og kampajepedrioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang. Følg med på mailen din da du vil motta en bekreftelsesmail når ordren er sendt fra oss.

Hjem i postkasse

Du kan velge å få varene levert hjem i postkassen din med Posten.

Posten hjem i postkasse

Få varene levert i postkassen din 2 – 3 dager etter utsendelse fra oss.

Dersom mangel på merking på dør, postkasse e.l. vil sendingen bli returnert til avsender, og du vil bli belastet et returgebyr på kr 300,- .

Pris:

  • 49,- for ordre under 999,-
  • Gratis for alle ordre over 999,-

Er pakken for stor blir pakken tatt med til nærmeste utleveringssted. Du vil motta en SMS med hentekode eller få en lapp i postkassen (dette kan ta opptil 3 dager ekstra).

Klikk & Hent i butikk eller hovedlager

Med Klikk & Hent kan du reservere varen på nett og hente i din nærmeste Kinsarvik Naturkost-, K-butikk eler på hovedlageret.

Slik fungerer det:

  1. Bestill ønsket produkter i nettbutikken og velg “Hent i butikk” i handlekurven.
  2. Utvalgt butikk mottar bestillingen og gjør bestillingen klar til henting.
  3. Du mottar en SMS og e-post når ordren er klar til henting.

Det er fraktfritt å velge Klikk & Hent. Vi ber om at du henter varene innen 48 timer. Om du ikke har mulighet til å hente de før den tid ber vi deg om å ta kontakt med butikken.

Husk! Ta med ordrebekreftelsen ved henting. Du kan endre og legge til varer på din ordre ved henting.

Hovedlager

Du kan hente varene dine kostnadsfritt på vårt hovedlager på Midttun. Addressen er: Seksjon 6, Hardangervegen 74, 5224 Nesttun. Lageret er åpent fra mandag – fredag fra kl 07:30 til 15:15.

Vi tar forbehold om feil lagerbeholdning i butikk og utløpsdato på ferskvarer og matvarer kan variere. Klikk & hent kan ikke kombineres med vanlig handel i nettbutikken.

KONTAKT OSS

Slik når du oss på e-post

Vi besvarer e-post så raskt vi kan. For å få den mest effektive korrespondansen, ber vi deg skrive ned ordrenummer, link til produkter, bilder av reklamasjoner og annen relevant informasjon når du kontakter oss.

Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post på kundeservice@kinsarvik.no.

Slik når du oss på telefon

Du kan nå kundeservice på 55 32 55 58. Vi har telefontid fra mandag til fredag fra 08:00 til 15:00. Vi vil alltid besvare deg så fort som mulig.

Åpenhetsloven

For spørsmål knyttet til informasjon om hvordan Goodlife Norge håndterer negative konsekvenser, og spesifikk informasjon knyttet til varer og tjenester ta kontakt med oss på apenhetsloven@goodlifenorge.no

Vi svarer på din henvendelse innen tre uker.

Er det noe vi ikke har svart på? Fyll inn et kontaktskjema, så hører du fra oss!

    Inspirasjon

    Se alle

    Gratis levering
    Ved bestilling over 999,-

    Klikk & hent
    Uten ekstra kostnader

    Norges største helsekost på nett!

    Rask levering med
    ulike leveringsalternativer