Vilkår & betingelser

Ved bestilling inngås en kjøpsavtale først når Kinsarvik Naturkost har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av databasen vår uten noen manuell kontroll. Ved eventuelle feil i f.eks. oppgitt pris og leveringstid, forbeholder vi oss retten til å korrigere dette senere.

Vi tar forbehold om at lagerstatus kan avvike fra hva som er oppgitt på vår nettside. Om vi er utsolgt for et produkt sender vi resten av varene du har bestilt. Du vil motta en oppdatert ordrebekreftelse med aktuelle varer som blir sendt og oversikt over varer som ikke blir levert. Obs: vi ettersender ikke produkter.

Vi prøver vårt beste å ha oppdatert produktbilder og produktinformasjon i nettbutikken men det kan forekomme avvik.

Ved bestilling og kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser og vilkår.

1. Registrering

For å gjennomføre et kjøp på kinsarvik.no må du registrere deg som kunde. Kundekontoen oppretter du underveis når du foretar ditt første kjøp eller her. Registreringen krever at du har en gyldig e-postadresse. Vi leverer til hele Norge, men ikke utenfor landets grenser.

Please note we do not ship to addresses outside of Norway.

2. Dine opplysninger

Du må være fylt 18 år for å foreta kort- og kredittkjøp på kinsarvik.no. Avtaler med mindreårige kan ikke inngås uten foresattes godkjenning, og en bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Du står selv ansvarlig for at dine adresseopplysninger er korrekte og oppdaterte. Alle personopplysninger behandles i henhold til personvernloven. Kinsarvik Naturkost er ansvarlig for behandlingen av de personopplysninger som du som kunde gir til oss. Personopplysninger kan brukes av Kinsarvik for å administrere, opprettholde og utvikle kundeforholdet samt for å markedsføre øvrige produkter fra Kinsarvik Naturkost.

3. Priser

Alle priser oppgis i NOK inkludert merverdiavgift (moms), med mindre noe annet er oppgitt. Vi reserverer oss mot trykkfeil, og forbeholder oss retten til å korrigere priser og feilaktig informasjon. Avgift for frakt kan legges til, og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Ingen øvrige skatter eller avgifter legges til. Fraktkostnaden vil vises i kassen, slik at du har full oversikt over alle kostnadene før du gjennomfører handelen.

4. Levering

Bestilte varer sendes med HeltHjem eller PostNord.

Hos oss kan du få varene levert til nærmeste utleveringssted med både HeltHjem og PostNord. 

Her er en oversikt over de ulike fraktmetodene vi tilbyr:

  • Hent på nærmeste HeltHjem / PostNord utleveringssted
  • Hjemlevering med HeltHjem / PostNord
  • Klikk & Hent (i butikk eller på hovedlageret)
  • Hjemlevering med Foodora

Vi tilbyr dessverre ikke levering til Jan Mayen og Svalbard.

Hent på nærmeste utleveringssted

Hos oss kan du få varene levert til nærmeste utleveringssted med både HeltHjem og PostNord.

HeltHjem utlevering: En sporingspakke blir levert til nærmeste HeltHjem utleveringssted. Du vil motta en hentekode på SMS når pakken er klar til henting. 

Pris:

  • 69,- for ordre under 999,-
  • Gratis for alle ordre over 999,-

Om du ikke kan hente pakken din innen hentefristen på 7 dager, kan du utvide hentefristen med ytterligere 7 dager. Dette kan du gjøre selv ved å trykke på linken du får på SMS 3 dager etter første hentemelding.

PostNord utlevering: En sporingspakke som blir levert til nærmeste PostNord utleveringssted eller i enkelte tilfeller, i postkassen din. Du vil motta en hentekode på SMS og e-post. Du kan også laste ned PostNords mobil app.

Pris:

  • 89, for ordre under 999,-
  • Gratis for alle ordre over 999,-

Pakken må hentes fra utleveringssted innen 7 dager. Om du ønsker å utsette hentefristen kan du gjøre det i PostNords mobil app. 

Leveringstider: Normal leveringstid på pakker til utleveringssted: 1-5 virkedager fra pakken er sendt fra oss. I høysesonger og kampajepedrioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang. Følg med på mailen din da du vil motta en bekreftelsesmail når ordren er sendt fra oss. 

Uavhentet pakke fra utleveringssted

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentetgebyr på 300,- for å dekke våre og fraktkostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av HeltHjem/PostNord, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr. 

Å returnere varer ved å krysse av for «nektet mottatt» uten at man betaler returfrakt er ikke tillatt. Om dette skjer vil pakken betraktes som uavhentet, og du belastes et returgebyr på 300,- kr. Det er derfor viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader. 

Hjemlevering

En sporingspakke som blir levert hjem til deg.

HeltHjem hjemlevering: En sporingspakke som blir levert hem til deg. Pakken blir levert om natten, så du behøver ikke personlig ta i mot eller signere for pakken. Du vil motta en SMS rundt klokken 07:00 morgenen etter at pakken er levert. 

Pris:

  • 59,- for ordre under 999,-
  • Gratis for ordre over 999,-

Obs: Det er en maksbegrensning på 5kg for hjemlevering med HeltHjem. Om produktene i din handlekurv overstiger denne grensene vil du ikke ha mulighet til å benytte deg av dette fraktalternativet. 

PostNord hjemlevering: En sporingspakke som blir levert hjem til deg. Før levering vil du motta en SMS hvor du kan bekrefte hvor du ønsker at PostNord leverer din pakke. Dersom PostNord ikke får svar før sjåføren har lastet bilen vil de prøve å levere pakken til din hjemmeadresse. Du kan også laste ned PostNords mobil app.

Pris:

  • 139,- for ordre under 999,-
  • 50,- for PostNord ordre over 999,-
  • Gratis for ordre over 1499,-

Leveringstider: Normal leveringstid er 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss. I høysesonger og kampajepedrioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang. Følg med på mailen din da du vil motta en bekreftelsesmail når ordren er sendt fra oss.

Klikk & hent

Med Klikk & Hent kan du reservere varen på nett og hente i din nærmeste Kinsarvik Naturkost, K-butikk eller på hovedlageret.

Slik fungerer det:

  1. Bestill ønsket produkter i nettbutikken og velg «Hent i butikk» i handlekurven.
  2. Utvalgt butikk mottar bestillingen og gjør bestillingen klar til henting.
  3. Du mottar en sms og e-post når ordren er klar til henting.

Det koster ingenting for frakt når du velger Hent i butikk som fraktmetode. Vi ber om at du henter varene innen 48 timer. Om du ikke har mulighet til å hente de før den tid ber vi deg om å ta kontakt med butikken.

Husk! Ta med ordrebekreftelsen ved henting. Du kan endre og legge til varer på din ordre ved henting.

Hovedlager: Du kan hente varene dine kostnadsfritt på vårt hovedlager på Midttun. Addressen er: Seksjon 6, Hardangervegen 74, 5224 Nesttun. Lageret er åpent fra mandag – fredag fra kl 07:00 til 15:00.

Vi tar forbehold om feil lagerbeholdning i butikk og utløpsdato på ferskvarer og matvarer kan variere. Klikk & hent kan ikke kombineres med vanlig handel i nettbutikken.

5. Leveringstid

Normal leveringstid er 1 – 4 virkedager etter pakken er sendt fra oss. Enkelte strekninger 4 – 5 virkedager. Egne leveringstider vil gjelde før høytider og helligdager. Under høysesong/kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre pga. stor ordreinngang. Når ordren din er sendt fra oss mottar du sporingsinformasjon på mail.

Levering av Vitamix produkter

Obs! Vitamix-produkter sendes separat fra resten av din bestilling. Normal leveringstid på Vitamix-produkter er 1 – 4 dager og de blir sendt til ditt nærmeste postkontor. Spørsmål? Send oss gjerne en mail på: kundeservice@kinsarvik.no 

Uavhentede pakker fra postkontoret

Ved uavhentet pakke på utleveringssted vil du bli fakturert kr 300,- som dekker frakt/returfrakt i tillegg til omkostninger.  Vær obs på at hvis pakken inneholder ferskvarer eller ødelagte varer kan du bli fakturert for disse i tillegg. 

6. Betaling

Du kan betale med kort hos oss (velg Klarna) eller betale via Vipps. Det er 100% sikkert å handle på nettsiden vår og du som kunde er helt trygg. Om du velger Klikk & Hent så betaler du for varene når du henter varene i utvalgt butikk.

Klarna: Hos Klarna Checkout kan du enten betale med kredittkort (VISA og Mastercard) eller ved faktura. 

Vipps: Med Vipps er det enda enklere for deg å handle i nettbutikken. Betal med mobilen – helt uten å taste inn kortdetaljer!

  1. Sjekk ut i handlekurven
  2. Velg Vipps som betalingsmåte
  3. Skriv inn adresse og telefonnummer og send inn bestillingen
  4. Du blir da sent til Vipps-appen hvor du bekrefter kjøpet

Og vipps – så lett var det!

7. Garanti

Garanti gis i følge forbrukerkjøpsloven.

8. Angrerett og reklamasjoner

Vi ønsker å gjøre deg oppmerksom på at det ikke er mulig å kansellere eller endre ordren etter bestilling. Skulle du angre på kjøpe ditt kan du benytte deg av angreretten.

Ved kjøp av varer på Kinsarvik.no forholder vi oss til angreretten i forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett til å heve kjøpet innen 14 dager. 

Hvis du angrer kjøpet betaler du selv returfrakten. 
Angrerettskjemaet finner du her.

Retur av varer

Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og kosttilskudd, m.m.). Det er heller ikke angrerett på hygieneprodukter. Vi anbefaler at du tar kontakt med kundeservice (kundeservice@kinsarvik.no) for å få godkjent returen før du sender produktene.

Produktene som returneres skal sendes tilbake til oss innen rimelig tid. Produktene skal være uåpnet og ikke brukt. Om varene er skadet/ødelagt kan det være at du ikke får tilbake hele beløpet.

Returadresse:
Kinsarvik Naturkost
Hardangervegen 74,
5224 Nesttun

Om du må legge ved et telefonummer kan du bruke 56 91 36 05 eller 450 30 779.

Kjølevarer

Vi garanterer for 14 dager holdbarhet på kjølevarer/ferskvarer fra vi sender varene. Angreretten gjelder ikke for kjølevarer/ferskvarer da matvarene ofte har kort holdbarhetstid. 

Vitamix produkter

Alle reklamasjoner og servicesaker på Vitamix-produkter blir behandlet direkte av Lindenbaum Agenturer i Norge. Vennligst gå til følgende nettside og fyll ut skjemaet og alle opplysninger. Her kan du også laste opp bilder, om ønskelig. 

Klikk her for å fylle ut skjemaet.

Ved reklamasjoner

Ved reklamasjon ber vi deg sende oss en e-post med ordrenummer, vare og årsak til reklamasjon. Legg også ved bilder. Send til kundeservice@kinsarvik.no

Ved reklamasjoner

Vi garanterer for 50 dager holdbarhet på alle varer med unntak av kjølevarer. Om du mottar varer med under 50 dagers holdbarhet kan du sende mail til kundeservice@kinsarvik.no. Reklamasjonssaker skal sendes inn til kundeservice innen rimelig tid (14 dager etter mottak). Ta gjerne med bilde og annen relevant informasjon.

9. Kjølevarer

Vi anbefaler at du bestiller en kjøleboks sammen med kjølevarer for at produktene skal holde seg lengst mulig kjølig under transport. Kjølevarene vil da holde seg kjølig i opptil 48 timer. Du har selv ansvar for å hente varene på ditt lokale postkontor innen få dager når du bestiller ferskvarer.

10. Bestilling av Vitamix-produkter

Vitamix-produkter blir sendt separat fra resten av varene som leveres av oss. Normal leveringstid på Vitamix produkter er 1 – 4 dager og de blir sendt til ditt nærmeste postkontor. 

Levering

Selv om du velger Hjem på døren blir Vitamix-varer ALLTID sendt til nærmeste utleveringssted. Du blir varslet på telefonnummer du oppgir i utsjekk når pakken er klar til henting.

Reklamasjoner og servicesaker

Alle reklamasjoner og servicesaker på Vitamix-produkter blir behandlet direkte av Lindenbaum Agenturer i Norge. Vennligst gå til følgende nettside og fyll ut skjemaer og alle opplysninger. Her kan du også laste opp bilder, om ønskelig. 

Klikk her for å fylle ut skjemaet.

11. Informasjon og informasjonskapsler

Kinsarvik.no benytter informasjonskapsler (cookies). Les om dette her.

12. Copyright

Innhold på kinsarvik.no er GoodLife Norge AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra GoodLife Norge AS.