Ofte stilte spørsmål

Levering og leveringstid

Hvor lang er leveringstiden?

Normal leveringstid er 1-4 dager fra pakken er sendt fra oss. Bestiller du mandag, skal du vanligvis kunne motta din bestilling mellom tirsdag og torsdag samme uke så fremt vi har varene på lager.

I enkelte tilfeller kan det ta 5-7 virkedager før varen blir levert til deg. Grunnen til det kan være perioder med veldig stor pågang hos oss eller vår samarbeidspartner Posten.

Rask levering er høyt prioritert hos oss!

Vær oppmerksom på at din adresse er riktig når du bestiller og at postkassen din er godt merket med navn. Noen ganger sender vi ut pakker til kunder, men får bestillingen i retur grunnet uavhentet pakke.

Leveringsmetoder

Hos oss kan du velge mellom tre ulike fraktmetoder.

  1. Hjem på dør

Handler du for over 999,- vil det blir gratis frakt på din bestilling. bestillinger under 999,- har en fast frakt på 139,-. Hjem på døren er en sporingspakke som blir levert hjem på døren til deg.

Du mottar en SMS fra postmannen når sendingen er på vei og de ringer 30 til 60 minutter før de kommer. Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom kl 17 og 21. Om du ikke er hjemme på leveringstidspunkt, blir pakken din levert til nærmeste postkontor.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss. 

  1. Klimanøytral servicepakke

Handler du for over 999,- vil det blir gratis frakt på din bestilling. bestillinger under 999,- har en fast frakt på 89,-. Klimanøytral servicepakke er en sporingspakke som blir levert i postkassen din. Om pakken er for stor for postkassen vil den bli levert til ditt nærmeste postkontor. Da vil du motta en hentelapp per post, varsling på sms og epost.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  1. Oppkrav

Handler du for over 999,- vil det blir gratis frakt på din bestilling. bestillinger under 999,- har en fast frakt på 89,-. Når du bestiller oppkrav kommer et oppkravsgebyr på 49,- i tillegg. Pakken vil bli levert på ditt nærmeste postkontor og du betaler for pakken når du henter den. Du vil motta en hentelapp per post eller varsling på sms og epost når pakken er klar for henting.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

 

Bytte og retur

Slik bytter og returnerer du

Hos Kinsarvik.no har du 14 dager angrerett fra den dagen du mottar varen.

Retur og retur - slik gjør du:

  1. Fyll ut returskjema som du finner her, angi returårsak og antall varer du vil sende tilbake.
  1. Legg returskjema sammen med det du skal returnere. Bruk gjerne samme innpakning som du mottok fra oss eller annen tett forpakning dersom du ønsker det.
  1. Lever den til nærmeste Post i butikk/postkontor. Du betaler selv returfrakten.

Når det gjelder reklamasjoner, vil vi betale returfrakten.

Hvis du ønsker å bytte en salgsvare, ta kontakt med kundeservice post@kinsarvik.no

Returadresse:

Kinsarvik Fruktutsalg AS

Hardangervegen 74,

5224 Nesttun

Bytte av salgsvarer

Hvis du ønsker å bytte en salgsvare, ta kontakt med kundeservice post@kinsarvik.no

Reklamasjon/feil

Reklamasjon

Hvis du ønsker å reklamere på en vare du har kjøpt hos oss, ber vi deg ta et bilde av feilen og skrive en liten tekst om hva som er galt. Dette kan sendes inn til vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg videre.

Kontakt oss på post@kinsarvik.no

Feil ved forsendelsen

Hvis i har pakket feil vare eller du mangler noe i din pakke, så beklager vi på det sterkeste. Ta kontakt med vår kundeservice, og vi skal ordne opp så raskt som mulig! Send mail til post@kinsarvik.no

Vilkår for bytte og retur

Sørg for å returnere varene dine i samme stand som du mottok dem. Husk å send ved ordrenummer. Dersom din retur ikke blir godkjent vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetaler gjenstående verdi. Behandlingstid er vanligvis 1-2 uker.

Har du spørsmål angående retur/bytte/reklamasjon eller feilsendinger, ikke nøl med å ta kontakt med oss på kundeservice. Vi hjelper deg gjerne. Kontakt oss på post@kinsarvik.no.

Tilbakebetaling

Ved retur og bytte tilbakebetales pengene i løpet av 7-14 virkedager etter at du har mottatt returbekreftelse fra oss. Det er fordi det er Klarna som står for denne refunderingen, og de får beskjed fra oss så snart returen er behandlet. Dersom du har betalt med kort føres pengene direkte tilbake til samme kort, ved betaling med faktura vil Klarna kontakte deg for kontonummer.

 
Har du betalt med postoppkrav vil vi kontakte deg i løpet av behandlingstiden som er 1-2 uker og be om kontonummer.

 

Bestilling

Jeg får ikke godkjent bestillingen min. Hva er galt?

Det kan være forskjellige årsaker til at en bestilling ikke blir godkjent. Av og til er det tekniske utfordringer, andre ganger har det med godkjenning å gjøre. Her er de vanligste årsakene:

  • Kjøpesummen overstiger godkjent kredittgrense.
  • Ubetalt faktura hos Klarna.
  • Kanskje du har glemt en faktura, eller pengene har ikke kommet inn på konto hos Klarna enda?
  • Du kan også ta kontakt med Klarna på telefon 21 01 89 91.
  • Du har fylt inn postnummer og poststed i feil felt.
  • Kjøperen er under 18 år

Betalingsprosessen krever den nyeste versjonen av Java. Last ned her:

https://www.java.com/en/download/

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Endring/kansellering av bestilling

Dersom det har skjedd en feil eller du ønsker å endre din bestilling, ber vi deg kontakte kundeservice for å kansellere bestillingen. Deretter kan du legge inn en ny bestilling.

Så lenge bestillingen din ikke har blitt pakket og utsendt, kan vi kansellere din ordre.

Dersom den allerede har blitt sendt, har du naturligvis mulighet til å returnere bestillingen om du ønsker.

 

Betaling

Hva er betalingsalternativene hos kinsarvik.no

I samarbeid med Klarna kan vi tilby trygge betalingsmetoder.

Hos oss kan du velge mellom fire trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  • Klarna delbetaling eller konto - ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
  • Visa/mastercard - benytter man kreditkort eller debitkort ved betaling, reserveres kjøpssummen same dag som varen sendes.

I tillegg kan vi tilby postoppkrav - da betaler du når du henter pakken på ditt lokale postkontor.

Merk. uavhentede pakker blir belastet med et gebyr

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling

Man må være fylt 18 for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91

Ved å oppgi dine opplysninger i kassen godkjenner du Klarnas vilkår. Ved å klikke «fullfør kjøp» godkjenner du Kinsarviks kjøpsbetingelser.

 

Kontakt oss

Slik når du oss på e-post

Vi besvarer e-post så raskt vi kan. For å få den mest effektive korrespondansen, ber vi deg skrive ned eksempelvis ordrenummer, link til produkter, bilder av reklamasjoner og annen relevant informasjon når du kontakter oss.

Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: post@kinsarvik.no

Slik når du oss på telefon

Vårt hovedtelefonnummer: 55 32 55 58

Nettbutikk/lager: 40 69 89 40

Vi har telefontid mandag-fredag 08.00-15.00

Returadresse

Vår returadresse er:

Kinsarvik Fruktutsalg AS

Hardangervegen 74

5224 Nesttun