Oppskrifter

Vegansk jordbær smoothiebowl

 

En lettere og sunnere frokost skal du lete lenge etter!

 

En smoothiebowl er klar på 1-2-3 og oppskriften kan lett justeres til å inneholde frukt som er i sesong. Topp med hva som helst du har i skapet, og "voila" - en sunn og fargerik frokost som får alle ut av køyen!

Smoothies er en enkel måte å få i seg næring av sunne frukter og grønnsaker. Denne oppskriften er full av gode antioksidanter, vitaminer, mineraler og fiber takket være frukten, chiafrøene og gojibærene. 

 

 

Ingredienser

200 ml kokosvann eller mandelmelk

2 dl jordbær, frossen

1 banan, frossen

 

Topping:

En neve jordbær

2 ss chiafrø

1/2 banan

Mango

Blåbær

Gojibær

 

Fremgangsmåte

Ha ingrediensene i en blender og miks til det blir en passende konsistens. Det kan være du må stoppe i blant å bruke en slikkepott til å skrape ned sidene. 

 

Hell i en skål og topp med hva du ønsker. Vi anbefaler chiafrø, oppskjært frukt, og gojibær. Peanøttsmør, hampfrø og granola er også kjempegodt!

 

Nyt!

Skriv ut oppskriften

Kjøp produktene

Dr. martins økologisk kokosvann 500 ml
kr 55,00
Ecomil mandel drikk natur vanilje 1 l
kr 52,00
Superfruit chiafrø 300g økologisk
kr 103,00
Supernature gojibær 150g
kr 79,00
Meridian grovmalt peanøttsmør 280g
kr 51,00
Superfruit knuste hempfrø 200g økologisk
kr 143,00
Bio king crunchy spelt 375g
kr 58,00