Oppskrifter

Mango chiagrøt med kun 4 ingredienser

 

Det er ingen hemmelighet at vi digger chiagrøt - det er en sunn og næringsrik frokost/lunsj/dessert som du kan tilpasse akkurat den smaken du liker.

 

Lyst på noe søtt og "fløyelsaktig"? Bruk kokosmelk for en kremaktig grøt og topp med fruktpuré for en naturlig søt rett, sånn som vi har gjort her.

 

Lyst på en sunnere og superlett dessert? Bruk kakaopulver og kokosmelk i grøten og topp med raspet mørk sjokolade og bringebær. Nydelig!

Ingredienser

// Fiberrik // Meierifri // Vegansk //

 

Til to porsjoner

 

 

Topping: chiafrø, mangobiter, kokosflak

 

Slik gjør du

1. I en skål blander du sammen kokosmelk, chiafrø og halvparten av honningen.

 

2. Dekk og la det stå i kjøleskapet i minst to timer. Rør av og til.

Tips: Chiagrøten blir enda mykere og fyldigere om den får stå over natten, for da får frøene absorbert melken skikkelig.

 

3. Ha oppskjært mango og resten av honningen i en blender. Kjør til den er glatt og jevn.

 

4. Fordel chiagrøten i to porsjoner og topp med mangopureen. Dryss gjerne over noen ekstra chiafrø, mangobiter eller kokosflak.

 

Nytes best med en gang, men kan oppbevares i kjøleskapet i noen dager.

 

Skriv ut oppskriften

Kjøp produktene

Cosmoveda kokosmelk 400 ml
Cosmoveda kokosmelk 400ml økologisk
kr 45,00
Superfruit chia frø 300 gr
Superfruit chiafrø 300g økologisk
kr 119,00
Kjartans skogshonning 350 g
Kjartans skogshonning 350g
kr 139,00
Vertmont lønnesirup 250 ml
Vermont lønnesirup 250ml
kr 79,00
Suma coconut chips 150 gr
Suma kokoschips / kokosflak 150g
kr 32,00