Tips og triks

Boost immunforsvaret med disse tipsene!

 

På denne tiden av året - og ikke minst i disse corona-tider - ønsker de fleste av oss å styrke immunforsvaret.

Her er noen av våre tips!

1. Spis immunforsvaret sterkere

 

De fleste av oss tenker at appelsiner og sitrus-frukter er viktig når det gjelder å styrke immunforsvaret. Det er de absolutt - de er rike på vitamin C - men det er dessuten en rekke andre vitaminer, fettsyrer og mineraler som også er viktig å ta hensyn til.

Her er en utvalgt liste:

  • Fisk: laks, makrell, sardiner, sild og ørret.
  • Frukt: appelsin, grapefrukt, jordbær og kiwi.
  • Grønnsaker: brokkoli, grønn/rød paprika, gulrot, gurkemeie, hvitløk og ingefær.
  • Frø & nøtter: cashewnøtter, linfrø, mandler og solsikkefrø.

 

Her er noen immunboosting oppskrifter:

 

Boost_immunforsvaret_header_nb22.pngBoost_immunforsvaret_header_nb23.png

 

2. Sørg for at du får nok zzz´s og reduser stress

 

Mye som holder deg våken om natten? Det er anbefalt mellom 7 - 8 timer søvn hver natt for en voksen. Når vi er nedkjørt eller stresset er ikke kroppen vår like flink til å bekjempe infeksjon som den normalt er. Litt mer aktivitet i hverdagen (alt fra en liten tur til yoga) kan bety litt bedre søvn om natten og litt mindre stress i hverdagen.

 

Sliter du med nattsøvnen? Da anbefaler vi Flytende Melatonin (kjøp her) et kosttilskudd om gir kortere innsovningstid og kan hjelpe mot jetlag.

 

produkter_400x4002.png

 

Om du vil minimere stress anbefaler vi KSM 66 (kjøp her), et klinisk dokumentert kosttilskudd som motvirker stress. Hjelper også mot mental balanse, utholdenhet og overskudd.

 

produkter_400x400.png

 

3. Vask hendene regelmessig

 

Det kan virke unødvendig å nevne dette, men gode hygienevaner kan virkelig hjelpe med å holde deg frisk. Ikke minst er dette viktig nå i disse corona-tider. Hver gang du besøker toalettet, før og etter tilberedning av mat, etter du har vært på shopping, på bussen osv.

Det kan også være lurt å ha med seg en god håndkrem for å sørge for at hendene holder seg friske og myke.

 

 

4. Ekstra tilskudd

 

Det er noen viktige vitaminer og mineraler som er kjent for å støtte immunforsvaret. Spiser du et sunt, variert kosthold med mye frukt og grønnsaker, bør du kunne få i deg alle næringsstoffene du trenger. Om du ønsker en ekstra "boost" er vitamin A, C, D, sink og fettsyrer viktig for å styrke immunsystemet og gjøre at kroppen kan bekjempe infeksjoner/sykdom så best den kan.

 

Shop immunboosting kosttilskudd her.

Skriv ut tips og triks

Kjøp produktene

Flytende melatonin for bedre innsovning 30ml
kr 159,00
Medicine garden ksm 66 120kap
kr 207,00
C håndsåpe fiken og solbær 250ml
kr 111,00
Eco clean håndsåpe appelsin 300ml
kr 79,00
Dr. organic aloe vera flytende håndsåpe 250ml
kr 79,00
Dr. bronner peppermynte håndsåpe 355ml øko
kr 151,00
Ester C vitamin-C 90tab
kr 92,00
Nordic naturals 250mg vitamin c vitaminbåter (mandarinsmak) 60stk
kr 159,00
Vitality Line vitamin C300 100tab
kr 71,00
Lectinect immun 15 tab
kr 63,00
Immuflex barn beta glukan og d3 30kap
kr 95,00
Immiflex beta glukan og d3 90kap
kr 479,00
Kyolic hvitløksekstrakt 30tab
kr 127,00
Weissin hvitløk 60kap
kr 271,00
Shift superdefence 30tab
kr 263,00
Sambucol brusetabletter 15stk
kr 111,00
Kyolic age + immunforsvar 60kap
kr 295,00